MENÜ TASARIMI
Masaüstü Yayıncılık MENÜ TASARIMI Menü; Yemek sektöründeki bütün firmaların hazırladıkları ürünleri müşterilerine sunmak için özel...
MENÜ TASARIMI
Menü; Yemek sektöründeki bütün firmaların hazırladıkları ürünleri müşterilerine sunmak için özel tasarım yapılarak hazırlanan baskılı elemandır. Menü aslında aynı amaca hizmet etse de birçok yemek sektörü için farklı tasarım ve baskılı ürün olarak hazırlanmaktadır. Yani sulu yemek satışı yapan bir yemek firması ile pizza satışı yapan bir yemek firmasının menüsü aynı değildir. İki firmada kendi sektörüne uygun müşteri kitlesine göre menü tasarımı ve baskısı yaptırmalıdır.
Menü tasarımı daha çok tek sayfa, açma sayfalı yani çok sayfalı ya da bitişik iki ve üç katlamalı olarak tasarlanmaktadır. Ancak bazı özel tasarımlarla hazırlanan menüler çok farklı şekillerde ve baskılarda yapılabilmektedir.
MENÜ TASARIMI NASIL OLMALI
Menü tasarlarken firmanın ne iş yaptığına, müşteri kitlesine ve ürün çeşidine göre hazırlanmalıdır. Yani klasik kebap ürünleri hazırlayan bir firma için tasarlanacak menüde çorbalar en önde, kebaplar ortada tatlı ve içecekler en sonda yer almalıdır.
İnsanlar önlerine konulan menüleri kitap gibi baştan sona okumazlar. Bir müşteri önündeki menüyü eline alarak çok hızlı bir şekilde gözleriyle taramaya başlar ve bu gözle tarama aşamasının süresi yapılan bilimsel araştırmalara göre çok kısadır. Bu da demek oluyor ki restoranların müşteriyi etkilemek ve onun sipariş sürecini yönlendirebilmek için çok az süresi vardır. Bu sebeple menünün rahat okunabilir ve özellikle başlıkların dikkat çekici olması önemlidir.
Her restoran menüsünde o mekanın işletmecisinin özellikle satmak istediği hazırlaması basit, malzemesi ucuz ve kar oranı yüksek ürünler bulunur. Menünün amacı müşteriyi bu ürünleri sipariş etmeye yönlendirmektir. Burada uygulanabilecek birçok teknikten bir tanesi menü sayfasında yiyecek ve içecek isimlerini yatay bir şekilde alt alta sıralamak ve satmak istediğiniz ürünleri sayfanın en başındaki ve en sonundaki maddelere yazmaktır. Bunun sebebi insan gözü bir sayfada yatay şekilde yazılmış metinleri tararken genelde en tepedeki ve en sondaki metine odaklanır ve ortada yazılanlar pek dikkatini çekmez. Hızlı şekilde menüyü tarayan bir müşterinin aklında kalacak olan ürünler sadece sayfanın en başındaki ve en sonundaki ürünlerdir.
MENÜ TASARIMI İZMİR
Menü; Yemek sektöründeki bütün firmaların hazırladıkları ürünleri müşterilerine sunmak için özel tasarım yapılarak hazırlanan baskılı elemandır. Menü aslında aynı amaca hizmet etse de birçok yemek sektörü için farklı tasarım ve baskılı ürün olarak hazırlanmaktadır. Yani sulu yemek satışı yapan bir yemek firması ile pizza satışı yapan bir yemek firmasının menüsü aynı değildir. İki firmada kendi sektörüne uygun müşteri kitlesine göre menü tasarımı ve baskısı yaptırmalıdır.
Menü tasarımları İzmir daha çok tek sayfa, açma sayfalı yani çok sayfalı ya da bitişik iki ve üç katlamalı olarak tasarlanmaktadır. Ancak bazı özel tasarımlarla hazırlanan menüler çok farklı şekillerde ve baskılarda yapılabilmektedir.
Menü üzerinde satışını yapmak istediğiniz ürünlere müşterinin dikkatini çekebilmek için bir takım “göz mıknatısı” uygulamaları kullanılabilir. Bunlar dışarıdan çok masum gözüken bir takım kutucuklar, geometrik şekiller ve yuvarlaktır. Bazı durumlarda ürünün isminin yazıldığı harf boyu hafif bir değişiklikte göz mıknatısı olarak kullanılabilir. Burada amaç müşterinin dikkatini sizin istediğiniz ürünler üzerinde toplamak ve seçimini kendi özgür iradesiyle yaptığını sanmasını sağlamaktır. Tabi işin gerçeği müşteri belli yemeklerin çok güzel olabileceğine dair fikrini menü üzerinde kullanılan göz mıknatısları sayesinde edinmiştir. Menü tasarımı İzmir de mesela menüde gördüğü yemek hakkında hiçbir fikri olmayan bir müşterinin bazen yanındakilere “bu yemek çok güzele benziyor” yorumunda bulunmasının esas sebebi budur.
Menü tasarımı için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Menü tasarımı İzmir olarak size en iyisini sunan mavi yeşil ajans; Hem tasarım hem de baskı konusunda uzman ekibi ile hizmetinizdedir.