loading

Show info

bilgi@maviyesilajans.com.tr
www.maviyesilajans.com.tr
0532 625 85 53 - 0232 462 07 43

MENÜ TASARIMI

  Masaüstü Yayıncılık MENÜ TASARIMI Menü; Yemek sektöründeki bütün firmaların hazırladıkları ürünleri müşterilerine sunmak için özel...

Details

 

Masaüstü Yayıncılık

MENÜ TASARIMI

Menü; Yemek sektöründeki bütün firmaların hazırladıkları ürünleri müşterilerine sunmak için özel tasarım yapılarak hazırlanan baskılı elemandır. Menü aslında aynı amaca hizmet etse de birçok yemek sektörü için farklı tasarım ve baskılı ürün olarak hazırlanmaktadır.  Yani sulu yemek satışı yapan bir yemek firması ile pizza satışı yapan bir yemek firmasının menüsü aynı değildir. İki firmada kendi sektörüne uygun müşteri kitlesine göre menü tasarımı ve baskısı yaptırmalıdır.

Menü daha çok tek sayfa, açma sayfalı yani çok sayfalı ya da bitişik iki ve üç katlamalı olarak tasarlanmaktadır. Ancak bazı özel tasarımlarla  hazırlanan menüler çok farklı şekillerde ve baskılarda yapılabilmektedir.

MENÜ TASARIMI NASIL OLMALI

Menü tasarlarken firmanın ne iş yaptığına, müşteri kitlesine ve ürün çeşidine göre hazırlanmalıdır. Yani klasik kebap ürünleri hazırlayan bir firma için tasarlanacaktır.  Menüde çorbalar en önde, kebaplar ortada tatlı ve içecekler en sonda yer almalıdır.

İnsanlar önlerine konulan menüleri kitap gibi baştan sona okumazlar. Bir müşteri önündeki menüyü eline alarak çok hızlı bir şekilde gözleriyle taramaya başlar. Bu gözle tarama aşamasının süresi yapılan bilimsel araştırmalara göre çok kısadır. Bu da demek oluyor ki restoranların müşteriyi etkilemektir.  Garsonun müşteri sipariş sürecini yönlendirebilmek için çok az süresi vardır. Bu sebeple menünün  rahat okunabilir ve özellikle başlıkların dikkat çekici olması önemlidir.

Her restoran menüsünde o mekanın işletmecisinin özellikle satmak istediği hazırlaması basit, malzemesi ucuz ve kar oranı yüksek ürünler bulunur. Menünün amacı müşteriyi bu ürünleri sipariş etmeye yönlendirmektir. Burada uygulanabilecek birçok teknikten bir tanesi menü sayfasında yiyecek ve içecek isimlerini yatay bir şekilde alt alta yazmaktır. Böylece satmak istediğiniz ürünleri sayfanın en başındaki ve en sonundaki maddelere yazmaktır. Bunun sebebi insan gözü bir sayfada yatay şekilde yazılmış metinleri tararken genelde en tepedeki ve en sondaki metine odaklanır. Ortada yazılanlar pek dikkatini çekmez. Hızlı şekilde menüyü tarayan bir müşterinin aklında kalacak olan ürünler sadece sayfanın en başındaki ve en sonundaki ürünlerdir.

MENÜ ÖZELLİKLERİ

Bir müşteri menüyü ilk olarak eline alıp gözüyle sayfayı taramaya başladığı anda bilimsel araştırmalara göre gözün ilk başladığı yer sayfanın sağ üst köşesidir. Buraya pazarlamak istediğiniz en pahalı yemeğinizi dikkat çekici bir grafik eşliğinde koyarsanız büyük bir avantaj sağlamış olursunuz. Çünkü müşterinin beyni sayfanın geri kalanındaki tüm yemekleri ilk gördüğü ve menüde çekici bir şekilde sunulmuş yemekle kıyaslayacak ve ister istemez o yemek “gözüne daha hoş “ gelecektir. Tabi burada kullanacağınız grafiğin çizilmiş bir grafik mi yoksa bir fotoğraf mı olacağı işin püf noktasıdır. Sağ üst taraftaki bu avantajlı bölge menünün şekline ve sayfanın büyüklüğüne göre değişim gösterebilir. Burada uygulanabilecek başka bir teknik de menü üstünde kullanılacak bir takım özel şekil ve grafiklerle müşterinin gözünün ilgili bölgeye bir defadan fazla çekilmesinin sağlanmasıdır.

Menü üzerinde satışını yapmak istediğiniz ürünlere müşterinin dikkatini çekebilmek için bir takım “göz mıknatısı” uygulamaları kullanılabilir. Bunlar dışarıdan çok masum gözüken bir takım kutucuklar, geometrik şekiller ve yuvarlaktır. Bazı durumlarda ürünün isminin yazıldığı harf puntosu da hafif bir değişiklikte göz mıknatısı olarak kullanılabilir. Burada amaç müşterinin dikkatini sizin istediğiniz ürünler üzerinde toplamak ve seçimini kendi özgür iradesiyle yaptığını sanmasını sağlamaktır. Tabi işin gerçeği müşteri belli yemeklerin çok güzel olabileceğine dair fikrini menü üzerinde kullanılan göz mıknatısları sayesinde edinmiştir. Mesela menüde gördüğü yemek hakkında hiçbir fikri olmayan bir müşterinin bazen yanındakilere “bu yemek çok güzele benziyor” yorumunda bulunmasının esas sebebi budur.

PİZZA MENÜ TASARIM BASKI

Pizza menü tasarım baskı için bizimle iletişime geçebilirsiniz. İzmir’in en özel pizzalarını yapan pizza rucola menü ve kurumsal tasarımlar için mavi yeşil ajans ile çalışmaktadır. Pizza menü tasarım baskı çok özellikli bir çalışma ile mümkündür. Sizde pizza menü tasarı baskı yapacak ajans arıyorsanız mavi yeşil ajans tam size göre.

Menü tasarımı için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz. Menü tasarımı İzmir olarak size en iyisini sunan mavi yeşil ajans; Hem tasarım hem de baskı konusunda uzman ekibi ile hizmetinizdedir.